Використання поліграфії в рекламі – невід'ємний елемент комерційної діяльності. Праобрази сучасних рекламних банерів, плакатів і листівок були ще у давнину. Однак історія поліграфії, коли ми можемо говорити про існування друкованої реклами починається лише з 15 століття.
Винахід друкарського верстата розширив перспективи використання реклами, тому що тираж сприяв збільшенню охоплення аудиторії через видання різних видів поліграфічної продукції: оголошення в газетах, каталоги, плакати та журнали.
Вважається, що перший рекламний плакат для «Геометрії» Евкліда був надрукований в 1482 книготорговцем Батдольдом.
Згодом зв'язок поліграфії з рекламою проявляється дедалі виразніше, тому що дана сфера друкарського мистецтва починає приносити непогані доходи і дає поштовх до народження нового напряму, так змінюється зміст рекламних матеріалів, що частково пов'язують із появою у першій половині 19 століття фотографії. Після цього інформація про товар стала супроводжуватися тематичними фото чи зображенням того чи іншого продукту.
Розвиток рекламної поліграфії у Україні
В Україні перші рекламні друковані оголошення з'явилися у Києві, а також у Львові, а з часом вони поширилися і по інших містах. Друк виконувався на папері спеціальним обладнанням.
У XX столітті поліграфістами було освоєно друк із використанням нетрадиційних на той час матеріалів: тканина, пластик, плівка, фольга, метал, скло, дерево. Що дозволило наносити рекламні тексти та логотипи на сувенірну символіку: горнятка, футболки, кепки та ін.
У 80-90-ті роки минулого століття революція в рекламі відбувається завдяки комп'ютеризації поліграфічних технологій, тому можливості цифрового друку перетворили її на швидкий і надійний інструмент складання оригінал-макета в електронній формі для подальшого друку.
Основні види рекламної поліграфії
Розглянемо різновиди друкованої продукції залежно від типу носія:
- на паперовій або картонній основі (візитні картки, листівки, буклети, каталоги, кишенькові та настінні календарі, кубарики, ярлики та етикетки, а також фірмові конверти та інші елементи корпоративного стилю);
- непаперові носії (банери, фотокартини, зображення на самоклеючій плівці).
- сувенірна продукція (чашки, сумки, кепки, футболки, пазли, значки, магніти).
Це далеко не вичерпний список можливостей рекламної поліграфії, тому що її асортимент стає ширшим з кожним роком. Що викликано необхідністю постійного пошуку варіантів залучення нових клієнтів, а також поширення та донесення інформації.